En skole uten lærebøker

Hode, hjerte og kropp i læringsprosessen

Læring gjennom engasjement, nysgjerrighet og undring

Steinerskolen er et pedagogisk alternativ med allsidig undervisning som setter kunnskaper i sammenheng

Veien til kunnskap går fra erfaring via opplevelse til refleksjon på det enkelte fagområde

Begeistring er et nøkkelord i omgangen med fag og formidling

Steinerskolen er en skole uten lærebøker, men med muntlig formidling og elevens egen bearbeiding som basis for læringen. Bearbeidingen skjer både gjennom kunstnerisk aktivitet gjennom tegning, maling og modellering, bevegelse og skriving av egne tekster.

Lurer du på om steinerskolens pedagogiske tilbud kan være noe for ditt barn?

Steinerskolens mål er å utdanne lærevillige og sosialt modne elever gjennom en forening av akademiske og kunstneriske fag. Skolen har langsiktige og ambisiøse mål for den enkelte elev.

Steinerpedagogikken har tilbud for barn fra barnehagealder gjennom grunnskolen og ut videregående trinn. Det går en rød tråd gjennom skolens læreplan, hvor fag og undervisning er i sammenhengende forvandling gjennom hele skoleløpet, i takt med elevens utvikling og alder.

Steinerskolens undervisning er tilpasset den enkelte elev – med fellesskapet som utgangspunkt. Undervisningen er lagt opp for å ivareta både den enkelte elevs faglige og sosiale utvikling, og utvikling av gode gruppe- og klasseromsfellesskap.

Steinerskolene har et mangfold i elevgruppen gjennom stor variasjon i familiebakgrunner, bosted og erfaringsbakgrunn.