Den månedlige satsen settes av styret og er fra høsten 2023 følgende:

• 1. barn barnetrinn (1.-7.kl): 2.308 kr
  • 1. barn ungdomstrinn (8.-10.kl): 2.344 kr
  • 2. barn: 1.374 kr
  • 3. barn: 875 kr
  • 4. barn: 0 kr
  • Hvert år må avtale om skolepenger mm. sendes inn til skolen snarest mulig etter skolestart.
  • For foreldre med vanskelig økonomi kan det søkes om redusert foreldrebetaling for både skole, SFO og kantine. Dette må gjøres hvert år direkte til daglig leder for skolen, se årboken for mer informasjon og/eller ta kontakt med daglig leder.
  • Vi krever inn penger for 11 måneder i året (ikke juli) i like rater. Dvs både skolepenger og betaling for SFO og kantinemat er et årlig beløp delt på 11 måneder. Det gis da f.eks ikke fratrekk i månedsprisen når SFO eller kantine faller bort pga planlagte prosjekter o.l.
  • Foreldrebetalingen økes i henhold til konsumprisindeksen (KPI totalindeks) fra mai til mai hvert år, hvis det ikke er andre spesielle forhold som spiller inn.
  • FAU betaler ikke lenger kontingenten til Steinerskolenes Foreldreforbund (SFF). Det vanlige ved andre steinerskoler er at foreldrene dekker den gjennom foreldrebetalingen. Vi deler på kontingenten slik at 50 % (kr 17 /mnd /familie) er lagt inn i skolepengene fra høsten 2023, mens skolen betaler 50% av kontingenten.