Generelt

Det er elevens hjemkommune som er ansvarlig for skoleskyss, sammen med foreldrene.

For oss i Asker er det Ruter som er ansvarlig for alt av skoleskyss og behandling av søknader. Skolen må sende inn elevlister, timeplaner og eventuelle søknader om spesialskyss i begynnelsen av juni hvert år. Endringer behandles kontinuerlig gjennom året. Vi sender inn elevenes navn, personnummer, adresse, og også navnet på en myndig person på adressen, via Ruters sikre portal for skoleskyss.

Informasjon fra Ruter om reglene for skoleskyss finner du hos Ruter på denne siden (lenke).

Buss

Bussene som Ruter har satt opp kjøres for tiden av Vy Buss i vårt område. Spesialskyss kjøres ved behov av enten drosje eller Ruters minibuss.

Rutetider for buss finner du på ruter.no. Vi har samlet aktuelle ruter og tider for buss til og fra skolen i dokumentet Bussoversikt, som du finner under >Aktuelt>Dokumenter. (Sist oppdatert i 2021, men fremdeles gyldig for skoleåret 23-24.)